Формування читацького інтересу




Формування читацького інтересу
        У наш час дуже складно конкурувати  з телебаченням, комп’ютерами.        Щоб повернути дітей до читання, постійно потрібно вигадувати щось цікаве, неординарне, щоб діти із задоволенням приходили до бібліотеки не тільки по книжки, а просто поспілкуватися, подивитися нові газети і журнали, щось запитати, про щось дізнатися. Тому намагаємось запроваджувати інноваційні технології, де переслідуємо мету активізувати діалог із читачем та між читачами, викликати зацікавленість запропонованою темою, особисте бажання кожного взяти участь у заході. Позитивну рису цих інновацій у тому, що вони не тільки сприяють задоволенню пізнавальних інтересів і запитів юних читачів, а й розвивають естетичні смаки, формують учнів, як особистості.


         Досвід роботи підтверджує необхідність використання нетрадиційних ігрових форм для пропаганди літератури. Книга допомагає грі увійти в життя, робить її змістовнішою, а гра, у свою чергу, стимулює потребу в читанні, викликає позитивне емоційне ставлення до книги. Серед нетрадиційних пропонуємо різні ігрові форми . 
    Особливо велику увагу приділяємо юним читачам. Інтерес до книг формуємо уже з перших днів їх перебування в школі. Вже ввійшло в практику роботи шкільної бібліотеки запрошувати вихованців дитячих садків на екскурсію до бібліотеки. Це своєрідна екскурсія – подорож – гра у цікаву країну книжкових героїв.           
                
     У своїй роботі практикуємо різні форми. Іноді це бібліотечний урок – екскурсія на тему « Помандруємо у книжковому морі». Під час такої екскурсії проходить знайомство з бібліотечними термінами, незнайомими словами: бібліотека, стелаж, формуляр, читацький зал та ін. При першій зустрічі в бібліотеці розповідаємо дітям про те, що в кожній школі є кімната чи зал, де живуть тисячі мовчазних героїв, мудреців. Кожен учень час від часу заходить сюди, щоб порадитись із своїми мудрими і вченими друзями. І вони всі раді прислужитись. Ці розумні, мудрі друзі – книги. І їхній дім називається «бібліотека».

        Нам, шкільним бібліотекарям, дуже важливо не втратити читача у початкових класах. Тому, плануючи та організовуючи  роботу, стараємось якомога більше уваги приділити їм.
      Під час занять проводимо з дітьми літературні ігри, вікторини, голосні читання, обговорення книг, бібліотечні уроки, конкурс малюків до прочитаних книг.     
                                             
        Під час індивідуальних та групових бесід діти молодшого шкільного віку вчаться користуватися бібліотекою, вибирати книжки для читання за книжковими виставками, бережливо ставитись до книг.
        Неможливо формувати інтерес до книг без знання індивідуальних потреб читача. Під час розмови намагаємось зрозуміти, які книжки подобаються, яке місце займає книга у житті дитини.
       У середніх класах роботу по вихованню любові учнів до книги починаємо з вивчення їх читацьких інтересів. Цьому сприяють бесіди (групові та індивідуальні), анкетування, яке проводимо з класними керівниками на початку навчального року, аналіз читацьких формулярів.
           Розширюючи діапазон пізнання книги учнями середнього та старшого шкільного віку, практикуємо проведення пізнавальних ігор, турнірів. Серед них: «Літературний лабіринт», інтелектуальна гра «Еврика», усний журнал «Мандрівка до Країни мудрої книги», дебати «Книга, чи комп’ютер у ХХІ столітті?»                           
          Велику допомогу  в роботі бібліотеки надають члени бібліотечного активу. Це діти, які люблять книгу. Вони беруть активну участь в обслуговуванні учнів: допомагають вибрати читачам книжку, яка їх цікавить, записують у формуляри. Також вони оформляють книжкові виставки та проведенні масових заходів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий