Спільна робота бібліотекаря і вчителя



Спільна робота бібліотекаря і вчителя
     В школі виділяють такі категорії споживачів інформації: адміністрація школи, вчителі та учні. Педагогів цікавить інформація про теорію навчання і виховання, основи педагогічної майстерності. Директора – управління закладом, планування, фінансування та багато інших питань. Джерелом подібної інформації є журнали та газети, інтернет.
     На початку навчального року працюємо з вчителями перших класів разом з першокласниками запросивши їх на екскурсію у «Книжкове містечко». Це своєрідна гра-подорож. Одне з найголовніших завдань, що стоїть перед вчителем початкового класу – навчити дитину читати, викликати в маляті – учневі зацікавленість до читання. Читання це джерело знань. Лише співпраця вчителя початкової школи і бібліотекаря може дати позитивний результат в формуванні системи роботи з дитячою книгою.  
      У своїй роботі практикуємо різні форми роботи. Переважають традиційні засоби, вивірені спільною і плідною діяльністю. Вони дають певні позитивні результати, що вже говорить про їх доцільність. Отже, перш за все, коли надходять нові підручники або книги за фахом, бібліотекар особисто звертається до вчителя, який викладає даний предмет, пропонуючи йому завітати до бібліотеки, щоб ознайомитьсь із цим виданням. Таким чином, вчитель одним із перших дізнається про науково - методичне і навчальне забезпечення свого навчального предмету. Це робить його обізнаним з потенційними можливостями бібліотеки. Подруге, щоб вчителі мали уявлення про нову фахову літературу практикується організація книжних виставок.    


       
         

     Під час уроків бібліотекарі проводять тематичні виставки літератури до визначних подій, присвячених певним визначним особам. Співпраця бібліотекаря і  вчителя–предметника дає певні позитивні результати, під час підготовки до написання науково-дослідницької роботи-реферату, повідомлення. Вчитель впевнений, що школяр зможе виконати це завдання, оскільки в бібліотеці є потрібна література.
          Ефективною і досить цікавою формою інформування є «Експрес-інформація», під час якої читачам повідомляється про призначення книги, ознайомлюємо, при потребі з правилами нового бібліографічного опису, анотацією.
           Щоб робота бібліотеки була ефективною залучаємо класних керівників до процесу створення плану проведення заходів шкільною бібліотекою. Вони вносять свої пропозиції, поради. Найбільш дієвою формою у цьому відношенні є бесіди: класні та індивідуальні. Вони охоплюють широке коло тем: бібліотечних, літературознавчих, а також спрямованих на моральний, духовний та творчий розвиток особистості. Зокрема проводились такі бесіди:
«Чи потрібно Читати книги?», 
«Підручник - обличчя учня»,
«Не соромно не знати, а соромно не вчитися»,
«Книги – найцінніші знахідки людства»,
«Розширюй власний світогляд»,
«Чи може книга навчити любити»,
«Як збагатити свій духовний світ»,
«Ти людина – і це тебе до чогось зобов’язує»,
«Ти гідно мусиш жити»,
«Знання бібліотечної справи знадобляться у житті»,
«Бери приклад із життя видатних людей»,
«Не поспішайте залишити чарівний світ казок»,
«Книги , що мають своє минуле і майбутнє» та інші.


       З метою популяризації знань, зацікавлення дітей своїм навчальним предметом, учителі часто проводять інтелектуальні конкурси, олімпіади, вікторини, турніри.
    Підібрати необхідний матеріал, знайти потрібну інформацію – тут теж на допомогу приходить працівник шкільної бібліотеки. Так разом з учителем музичного мистецтва Безуглою О.М.  бібліотекарі школи проведели захід «Дзвенить струмочком рідна мова» . Одержані знання діти використовують на уроках української мови та літератури.
                             
    Шкільні бібліотекарі разом з класними керівниками  мають на меті допомогти учневі відшукати цікаву і мудру книгу, яка допоможе у виборі життєвого шляху, стати доброю і чуйною людиною, відкритою до інтелектуального та творчого розвитку.
    Бібліотекарі співпрацюють з класним керівником за наступними напрямами:
·        формування культури читання;
·        допомога у навчально-виховному процесі;
·        робота з бібліотечним активом;
·        робота з батьками.
       Важливим напрямком в  роботі ми вважаємо регулярне доведення до відома кожного педагога, виходячи з їх потреб і запитів, інформацію про нові публікації в передплатних виданнях.
      Підсумовуючи сказане, слід наголосити, що резерви шкільної бібліотеки в справі інформаційної роботи далеко не вичерпані. Вся робота направлена на оптимізацію навчально-виховного процесу через тісний контакт з вчителями.


Комментариев нет:

Отправить комментарий